18 mei 2026
Natuur in de Wijk opnieuw van start in Maassluis
Maassluis wordt steeds groener! In mei is de tweede editie van het project Natuur in de Wijk gestart. Binnen het programma Maassluis Maakt het Groener werken bewoners, scholen en bedrijven samen aan een groenere en klimaatbestendige stad. Dit jaar ligt de focus op de Bloemenbuurt, Componistenwijk en het Bomendal.
In de afgelopen periode is in deze wijken onderzocht welke plekken aan woningen en in tuinen geschikt zijn om meer groen toe te voegen. De zogenoemde gevelscans zijn inmiddels afgerond. Bewoners die in aanmerking komen, ontvangen een flyer met een persoonlijk advies over welke planten, nestkastjes of insectenhotels goed passen bij hun woning.
Met het project wil de gemeente meer ruimte creëren voor vogels, vleermuizen en insecten, die in de stad soms moeilijk een geschikte leefplek kunnen vinden. Door samen de buurten groener te maken, ontstaat een prettigere leefomgeving voor mens én dier.
Woon je in de Bloemenbuurt, Componistenwijk of het Bomendal en heb je een flyer ontvangen? Dan kun je hier je gratis een nestkast, insectenhotel of planten aanvragen. Wees er wel snel bij, want op = op.